Obojite svoj svijet

Boje imaju veliku ulogu u našim životima. One pokreću na aktivnost, umiruju, motiviraju, inspiriraju, uveseljavaju. 
Boje su jedan od najlakših i najefikasnijih načina kojima mijenjamo svijet u kojem živimo. Koristeći boje, možemo prostoru u kojem živimo dodati atmosferu kakvu želimo. 
Boje imaju posebnu ulogu i u životu, i razvoju djece. 
Budući da se vid postepeno razvija tokom cijele prve godine, neophodno je stvoriti poticajnu sredinu, a i aktivnosti koje će što bolje doprinijeti tome. U prvim mjesecima, bebe je najbolje "izložiti" uticaju kontrastnih slika, koje ćemo pomjerati u zavisnosti od položaja bebe. Više o tome sam pisala na Instagram profilu @sretnoodrastanje (klik ovdje).
Kasnije, boje treba iskoristiti i za likovno izražavanje, što treba i podsticati. Svaki pokušaj djeteta treba ohrabriti, pohvaliti. Bez obzira za koju vrstu likovne aktivnosti se odlučimo, ona traje onoliko koliko za nju postoji ili traje interes, a ne onoliko koliko mi smatramo, da treba. 
Za prvu likovnu aktivnost s Danijem, odabrala sam slikanje kistom, ali i prstima. Uh, haos u glavi, već na samu pomisao. Nismo koristili fabrički akvarel ili tempere, nego sam boje napravila od jestivih materijala. Razlog poznat, bebe/djeca su dugo u oralnoj fazi i sve stavljaju u usta. Dajem vam dva recepta za pravljenje boja:

I recept za boje
2 kašike šećera
1/3 šoljice (male kafene) brašna
2 šoljice vode
Boje za hranu
Sjediniti sastojke i miješati na laganoj vatri, dok smjesa ne zgusne. 
Dobijenu masu podijeliti u nekoliko plastičnih ili papirnih čaša i dodati nekoliko kapi boje za hranu (može i ona u obliku praška), promiješati. Zabava može početi! Hvala mami Kurtović Erni za inspiraciju i recept :D

II recept za boje
1 manja boca jogurta
Boje za hranu
Jogurt podijeliti u nekoliko plastičnih ili papirnih čaša i dodati boju za hranu, promiješati.
Ja sam koristila ovaj recept.

Nakon što sam napravila boje, pripremila sam radni prostor. Sto sam zaštitila mušemom (najlonskim stolnjakom), pripremila papir, kistove, a Daniju "obukla" dm-ov siperak s rukavima (do sada nam nije trebao). Zabava je bila zagarantova, fotografije u prilogu :D
Kroz ovu aktivnost dijete spoznaje boje (imenujte ih), linije/poteze kistom (opišite ih, duga/kratka, tanka/debela, prava/kriva...), razvija koordinaciju pokreta (posebno oko-ruka), doživljava zadovoljstvo postignutim uspjehom (pohvalite, ohrabrite), pripremom prostora i materijala, spontano, nenametnuto razvija urednost u radu, slikanjem prstima, razvija dodirnu osjetljivost (doživljava različite teksture, gusto/rijetko, glatko/hrapavo...). 
Neka boje uđu i u vašu svakodnevnicu!








Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Senzorne vrećice

Senzorne boce

Boje, prva aktivnost